کافه سرگرمی

لحظه های خوش

کافه سرگرمی

لحظه های خوش

نامهای مشهور کمپانی های بزرگ دنیا از کجا آمده است ؟

مطمئنا همه شرکت های موفق استراتژی های خاصی را برای نام گذاری و یا انتخاب برند خود و کالاهای شان دارند. برخی از آنها به طور مشخص دلایل نامگذاری شان را اعلام کرده اند و برخی هم تا کنون سخنی در این مورد نگفته اند. در دنیای فناوری هم دلایل فرآوانی برای نام های مختلف ذکر می شود، اما کمتر جایی درباره دلایل اصلی این نامگذاری ها صحبت می شود.

 
 

احتمالا شما هم شنیده باشید که نام شرکت google از یک عدد بسیار بزرگ ریاضی که googol نامیده می شود، گرفته شده. یا اینکه Microsoft ترکیبی از دو عبارت microcomputer و software است.  

بقیه در ادامه مطلب

 

 

اسم تویتر توسط یک کلاه انتخاب شد! داستان از این قرار است که گروهی از کارکنان Odeo - استارت آپ یک پادکست که تویتر از آنجا آغاز شد - در یکی از جلسات بارش افکار شان به دنبال نامی برای یک سیستم خبررسانی می گشتند که نشان دهنده حالت وزوز کردن موبایل دورن جیب هنگام دریافت پیام جدید باشد.

آنها در انتها به دو نام Jitter و Twitter رسیدند. سپس تصمیم گیری برای انتخاب نام را توسط دو کاغذ به کلاه قاضی واگذار کردند. به همین دلیل است که امروز به جای اینکه بگوییم چند جیت جدید داشتم، می گوییم چند تویت جدید داشتم!

 
 

yahoo 

بنیانگذاران یاهو، دیوید فیلو ، جری یانگ این پروژه را هنگامی که دانشجوی دکتری دانشگاه استنفورد بودند، شروع کردند. اصل این پروژه، دسته بندی و لیست کردن لینک های مفید موجود در وب، با نام اولیه «راهنمای جری و دیوید برای جهان گسترده وب» بود. اگر چه نام دقیقی است، اما اصلا جذاب نیست.

Yahoo در حقیقت سر نام عبارت Yet Another Hierarchical Officious Oracle است که می توان آن را تفریبا «باز هم یکی دیگر از سلسله مراتب دانشمند فضول» معنی کرد‫.‬ خود شرکت هم می گوید که دلیل آنها برای انتخاب این نام، چنین تعریفی بوده است‫:‬ جسور، ساده دل، ناهنجار‫!‬   

 

adobe 

  

بنیانگذاران ادوب، جان وارنوک و چاک گسچک در اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهمه ۸۰ برای شرکت زیراکس در شهر لوس آلتوس کار می کردند. نهر ادوب هم از میان این شهر می گذرد!

طبق گفته های ویکیپدیا، ادوب نام یکی از خانه های اشرافی قرن نوزدهم بوده که در کنار این رودخانه ساخته شده است. با این احوال به نظر می رسد که نام این کمپانی برگرفته از آن ساختمان و یا این نهر آب است.

نظرات 1 + ارسال نظر
farzane شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 07:46 ق.ظ http://nicesky.blogsky.com

salam hamed joooon vebe kheyli khubi dari age dust dashte bashi ba ham tabadole link kunim.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد