کافه سرگرمی

لحظه های خوش

کافه سرگرمی

لحظه های خوش

شاد باشیم



چگونه شادتر زندگی کنیم؟
زندگی روزانه می‌تواند شادتر باشد. درواقع این انتخابی است که امکان آن برای همه وجود دارد. این رفتارهای ما است که باعث می‌شود احساس شادمانی کنیم یا نه؟ درست است، در طول روز ما با شرایط گوناگونی مواجه می‌شویم که ممکن است ما را به سمت شادمانی هدایت نکند. انتخاب مادر طول روز می‌تواند فکر کردن به اتفاقات ناگوار باشد یا اینکه به جای آن، لحظه‌های شاد را برای توجه انتخاب کنیم.
همه ما به طور دایم با شرایط و وضعیت‌های متفاوتی مواجه می‌شویم اما نباید به آنها اجازه بدهیم که بر احساسات و عملکرد ما تاثیر بگذارند. اگر ما به شرایط بیرونی اجازه بدهیم که بر ما تاثیر بگذارند، برده آنها خواهیم شد و آزادی عمل خود را از دست خواهیم داد. ما اجازه می‌دهیم که شادی‌مان به وسیله نیروهای خارجی محدود شود. از سوی دیگر، می‌توانیم خودمان را از تاثیرات بیرونی در امان نگاه‌ داریم. ما می‌توانیم شاد بودن را انتخاب کنیم و خیلی کارها هستند که می‌توانند زندگی ما را شاد کنند.

ادی یک احساس درونی سرشار از آرامش و احساس رضایت است. همه ما لحظاتی را که در آنها نگرانی، ترس و افکار آزاردهنده نداشته‌ایم، تجربه کرده‌ایم. این تجربه‌ها به طور معمول در مواقعی مانند برنده شدن، کسب و به دست آوردن چیزی ارزش‌مند و یا انجام کارهایی که آن را دوست داریم، حاصل شده‌اند.
ممکن است فکر کنیم که این احساس در نتیجه موفقیت‌های بیرونی به وجود آمده است در حالی که درواقع نیروهای درونی به وسیله اتفاقات بیرونی شتاب یافته و عملی شده‌اند. برای اغلب مردم شادی بسیار زودگذر به نظر می‌رسد زیرا اجازه می‌دهند شرایط بیرونی بر آن تاثیر بگذارد. یکی از راه‌های حفظ شادی، مراقبه روزانه است. هر چه ذهن آرامش بیشتری داشته باشد، آسان‌تر رفتارها و عادات شادی بخش را انتخاب می‌کند.
در اینجا به نکاتی برای افزایش شادی در زندگی روزانه اشاره می‌کنیم:
1) سعی کنید زاویه نگاه خود را به مسایل تغییر دهید. همیشه بخش روشن شرایط را ببینید. ممکن است ذهن شما به سمت مسایل منفی و سختی‌ها متوجه شود. این اجازه را به ذهن خود ندهید. بخش خوب و مثبت شرایط را ببینید.
2) به راه حل‌ها فکر کنید نه به مشکلات. تمرکز بر مشکل به رفع آن کمکی نمی‌کند، باید به فکر چاره بود.
3) فیلم‌های شاد کمدی که شما را می‌خنداند، تماشا کنید.
4) هر روز مدت زمانی را به خواندن کتاب‌ها یا مقالات امیدبخش اختصاص بدهید.
5) مراقب افکارتان باشید. هر وقت متوجه شدید به مسایل منفی فکر می‌کنید، آن را متوقف کنید و افکار لذت‌بخش را به ذهن بیاورید.
6) همیشه به کارهایی که انجام داده‌اید، توجه کنید نه کارهایی که انجام نداده‌اید.
گاهی شما روزی را آغاز می‌کنید که قصد دارید چند کار را در آن به اتمام برسانید. در پایان روز با انجام نشدن این کارها ممکن است شما احساس ناامیدی کنید. در چنین شرایطی به کارهایی که انجام داده‌اید، توجه کنید نه آنهایی که شما نتوانسته‌اید به اتمام برسانید.
ممکن است شما مقدار زیادی از این کارها را به انجام رسانده باشید و فقط مقدار کمی از آنها باقی مانده باشد. در این صورت شما تمام کارهای انجام شده را نادیده گرفته‌اید و روز خود را فقط برای مقدار کمی که انجام نشده خراب می‌کنید. این بی‌انصافی است که شما نسبت به خود و تلاش‌هایتان روا می‌دارید.
7) هر روز یک کار خوب برای خودتان انجام بدهید. ممکن است این کار خیلی کوچک باشد مانند خرید یک کتاب، خوردن چیزی که دوست دارید، نگاه کردن برنامه مورد علاقه‌تان در تلویزیون، رفتن به سینما برای دیدن فیلم یا اینکه قدم زدن در پارکی نزدیک خانه.
8) هر روز لااقل یک کار برای خوشحال کردن دیگران انجام بدهید. این کار می‌تواند گفتن یک کلمه محبت‌آمیز باشد، کمک به یک همکار، پارک کردن اتومبیل در محلی که رهگذران به راحتی بتوانند عبور کنند، یا واگذار کردن صندلی‌تان در اتوبوس به شخصی که ایستاده است یا دادن یک هدیه کوچک به کسی که دوستش دارید.
زمانی که شما یک نفر را خوشحال می‌کنید دیگران هم سعی می‌کنند شما را خوشحال کنند.
9) همیشه منتظر شادمانی باشید و آن را از دل لحظه‌ها صید کنید.
10) هیچ‌وقت به کسانی که شادند، غبطه نخورید. برعکس شما هم با شادمانی آنها شاد باشید. با افراد شاد رفت و آمد کنید و سعی کنید که از آنها شاد بودن را یاد بگیرید. به یاد داشته باشید که شادی مسری است.
11) تمام سعی خود را برای کناره گرفتن از چیزهایی که مطابق میل و خواسته شما پیش نرفته و ممکن است شما را اندوهگین کند، به کار ببرید. جدا شدن از آنها به حفظ خونسردی‌تان کمک می‌کند و شما می‌توانید واکنش‌ها و حالات خود را کنترل کنید. کناره‌گیری به معنی نادیده گرفتن اصل موضوع نیست بلکه پذیرفتن خوب و بد شرایط و متعادل ماندن در آن شرایط است. کناره‌گیری سبب آرامش درونی می‌شود و آرامش درونی موجب شادمانی می‌شود.
12) بیشتر مواقع بخندید. حتما این جمله را بارها شنیده‌اید که خنده بر هر درد بی‌درمان دواست.
منبع:http://www.salamat
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد